El mercat agroalimentari ja no es preocupa solament del mercat nacional, sinó també de fabricar productes de marca de distribuïdor (*MMDD) i d’exportar els seus productes a nous i llunyans mercats, on l’avantatge competitiu no és només un bon producte, sinó demostrar que els sistemes de gestió de qualitat i seguretat de l’empresa compleixen els requisits més exigents a nivell mundial i amb l’aval de referencials específics i *certificables.
Triar el més adequat segons el mercat al que dirigeixes els teus productes és un encert i no tenir en compte factors comercials i de màrqueting en l’elecció és un error. Millorar la competitivitat de l’empresa ja no és una opció, i certs referencials *certificables sent voluntaris, s’han convertit en obligatoris per accedir a nous mercats o posicionar els teus productes en els lineals de la gran distribució.
En l’actualitat, IFS Food i BRC Food són els dos referencials més acceptats a nivell internacional, i, en el cas d’ISO 22000, amb la seva última revisió prevista per aquest any 2014, es posicionarà al mateix nivell de reconeixement.